حوزه حسابداری و مالی شامل چهار سیستم است که عبارتند از :
- سیستم حسابداری مالی که قبلا به آن دفتر داری می گفتند
- سیستم خزانه داری (شامل دریافت و پرداخت و عملیات چک)
- سیستم حسابداری تجمیعی
- سیستم اموال و دارایی ثابت
نرم افزار حسابداری مالی که در نرم افزار حسابداری باتیز وجود دارد یک نرم افزار حسابداری ۶ سطحی می باشد که دارای ۳ سطح گروه ، کل ، معین و سه سطح تفضیلی شناور می باشد.
برخی امکانات سیستم حسابداری مالی
- امکان تعریف و نگهداری اطلاعات چندین شرکت و سال مالی مختلف
- امکان انتقال برخی اسناد از یک شرکت به شرکت دیگر
- امکان تنظیم تعداد ارقام کدینگ حسابداری گروه و کل و معین
- طبقهبندی حسابها تا شش سطح شامل گروه، کل، معین و سه سطح تفصیل شناور (مناسب و تست شده برای حسابداری خدماتی، بازرگانی ، صنعتی و پیمانکاری)
- تعریف حسابهای تفصیلی به شکل یگانه و مرتبط کردن یک حساب تفصیلی با حسابهای معین مختلف
- امکان طبقهبندی حسابهای تفصیلی به صورت دلخواه
- تعیین حقوق دسترسی به ازای هر حساب جهت رؤیت توسط سیستمهای خزانه داری دریافت و پرداخت
- ثبت اطلاعات سند به صورت موقت، دائم و تصویب شده
- شناسایی اسنادی که از دیگر سیستمها به طور خودکار ارسال شدهاند و جلوگیری از تکرار اطلاعات برای حفظ یکپارچگی
- گزارش اسناد صادر شده توسط هر کاربر به تفکیک موقت، دائم و تصویب شده
- جستجوی اسناد بر اساس تمامی اطلاعات مندرج در سند
- صدور اسناد بستن حسابها، افتتاحیه و اختتامیه توسط سیستم در پایان سال مالی
- تهیه سند کل برای دورههای زمانی مورد انتخاب کاربر جهت سهولت ثبت دفاتر قانونی
- ارسال اطلاعات به نرمافزاهایی همچون Excel و … به منظور تجزیه و تحلیلهای مالی مورد نظر کاربر
- مرور حسابها در تمامی سطوح به صورت ساده و تحلیلی، بررسی گردش حسابها، اسناد حسابداری
- تهیه انواع نمودارهای مقایسهای
- آنالیز دفاتر در سطوح مختلف حسابها به صورت ساده و تحلیلی
- گزارشهای ساده و تحلیلی دفاتر و تراز ریالی، تعدادی و ارزی در قالب گزارشهای جامع حسابداری
نرم افزار حسابداری باتیز دارای زیرسیستم حسابداری ارزی نیز می باشد که می توانید حسابهای ارزی خود را در آن نگهداری کنید.
امکانات نرم افزار خزانه داری باتیز
- معرفی مجموعه حسابها (بانک، اسناد دریافتنی، اسناد پرداختنی، اسناد در جریان وصول، اسناد برگشتی)
- معرفی دسته چک با قابلیت بایگانی کردن آن
- معرفی صندوقها
- صدور سندهای دریافت و پرداخت با یک یا چند حساب/صندوق
- صدور سندهای دریافت/پرداخت مرکب (نقد و چک)
- صدور چک دریافتنی/پرداختنی با یک یا چند حساب
- تغییر وضعیت اسناد دریافتنی بین حالتهای وصول نشده، در جریان وصول، وصول شده، نقد شده، برگشتی
- امکان عودت دادن چک واگذار شده
- تغییر وضعیت اسناد پرداختنی بین حالتهای پاس نشده، پاس شده و عودت یافته
- امکان در جریان وصول گذاشتن گروهی چکها
- دریافت اسناد پرداختنی عودت یافته
- پرداخت اسناد دریافتنی وصول نشده/برگشتی
- دریافت/پرداخت گروهی چکها
- امکان به حساب گذاشتن گروهی چکها، به تفکیک تاریخ چک
- امکان تسویه فاکتورها، با یک چک یا وجه نقد
- امکان تسویه فاکتور با چکهای تک حسابه یا چندحسابه و وجوه نقد صادره در همه دورههای مالی
- امکان پاس کردن گروهی چکها
- امکان رأسگیری چکها و وجوه نقد
- امکان انتقال چک به دوره مالی بعد
- کنترل شماره چکهای هر دسته چک
- کنترل شماره و تاریخ دریافت/پرداخت نقدی، با دریافتهای/پرداختهای قبلی
- جلوگیری از ثبت چک پرداختنی با شماره تکراری
- جلوگیری از استفاده شماره چکهای استفاده شده
- جلوگیری از ابطال چکهای استفاده شده
- امکان نمایش پیام خطا، در صورت عدم تعریف حساب بانک در دسته چک
- امکان نمایش آلارم سررسید اقساط
- امکان نمایش وضعیت چکها در آغاز کار سیستم
گزارشات نرم افزار خزانه داری باتیز
- امکان ارائه گزارش وضعیت بانکها به تفکیک بانک
- ارائه گزارش نقدینگی با قابلیت محاسبه مانده روی اسناد ثبت شده
- ارائه گزارش ریز چکهای صندوق
- ارائه گزارش عملیات نقدی مرتبط با تسویه فاکتور با قابلیت نمایش فهرست وجوه نقد و چکهای قابل استفاده/ استفاده شده در تسویه فاکتور
- ارائه گزارش سوابق چک مستقل از دوره مالی
- ارائه گزارش ماهانه اسناد دریافتنی باز/اسناد پرداختنی باز
- ارائه گزارش اسناد دریافتنی/اسناد پرداختنی، بهتفکیک اشخاص
- امکان ارائه گزارش چک، ریز چکها
- امکان ارائه دسته چکهای بایگانی شده/ بایگانی نشده
- امکان چاپ چک با فرمتهای مورد استفاده بانکها
- امکان چاپ دستور پرداخت چک
- گزارش وصول چکهای دریافتی در آینده بر اساس دوره وصول ۵ روزه (مناسب برای بازاریها)
سیستم دارایی ثابت ، به عنوان بخشی از نرم افزار حسابداری باتیز ، با سایر سیستمهای این مجموعه ارتباط برقرار کرده و ضمن ایجاد انسجام و یکپارچگی در تمام فرآیندهای موجود، از ورود اطلاعات تکراری جلوگیری میکند و امکان کنترل و مدیریت داراییهای ثابت را به نحوی شایسته فراهم میآورد.
امکانات نرم افزار دارایی ثابت باتیز
- تعیین محل استقرار دارایی بهصورت درختوارهها
- گروهبندی درختوارهی داراییها
- تفکیک وظایف جمعدار ازحسابدار اموال
- تعیین روش محاسبه استهلاک دارایی از طریق گروه دارایی یا اقلام دارایی
- ثبت اطلاعات داراییها و امکان صدور اسناد استهلاک دارایی
- ثبت داراییها و تخصیص شماره پلاک از طریق خرید مستقیم، دریافت از انبار، اقلام تکمیل شده توسط پروژهها یا اقلام انتقالی از سازمانهای دیگر
- محاسبه استهلاک داراییها به صورت جمعی، گروهی یا اقلام دارایی
- نقل و انتقال، خروج و حذف دارایی و ثبت سوابق مربوط به هر یک
- اعلام بدون استفاده شدن دارایی برای درنظر گرفتن تاثیر آن در محاسبه استهلاک دارایی
گزارشها
- گزارش مرور داراییها (کارت داراییها) : امکان بررسی و مرور اطلاعات داراییها (شامل پلاک، گروه، طبقه بندی، محل استقرار، ریز تفصیلیها) را میدهد.
- گزارشات آماده : امکان گزارشگیری از اطلاعات لیست داراییها، نقل و انتقالات، تعدیلات را برای کاربر فراهم میکند.
- گزارش خلاصه عملکرد: امکان تهیه گزارشخلاصه عملکرد به تفکیک گروه، تفصیلی و طبقه بندی را فراهم میکند.
- گزارش مغایرت اسناد حسابداری: امکان کنترل و ردیابی مغایرت بین اطلاعات ثبت شده در دارایی ثابت و اطلاعات اسناد حسابداری را میدهد.
نرم افزار حسابداری تجمیعی باتیز ،به عنوان ابزاری برای نوشتن و ارائه دفاتر قانونی به دارایی است. در این بین نرم افزار حسابداری تجمیعی باتیز کمک شایانی به حسابداران خواهد کرد.
امکانات نرم افزار حسابداری تجمیعی باتیز
- تجمیع اسناد حسابداری بر اساس تاریخ و نوع سند
- چاپ سند به صورت روزانه و ماهانه
- ادغام اسناد به دلخواه کاربر
- چاپ دفتر روزنامه و کل به صورت تجمیعی
حوزه انبار و حسابداری انبار
این حوزه شامل زیر سیستم های انبار و حسابداری انبار می باشد.
نرم افزار انبار یکی دیگر از بخش های نرم افزار حسابداری باتیز می باشد که دارای کلیه امکانات مربوط به انبار داری حرفه ای را دارا می باشد. در این سیستم امکان گروه بندی کالاها در ۴ سطح و امکان تعریف گروههای فرعی برای کالاها ، تعریف انواع انبار ها و امکان مشخص کردن خصوصیاتی برای کالا، بحث سریال ها و بارکد در انبار و … لحاظ شده است. انواع فرمهای ورود و خروج کالا از انبار و درخواست ها از انبار در این سیستم وجود دارد. رسید و حواله و انتقال بین انبارها و تعدیل موجودی بخشی از عملیات انبار می باشند. انبار گردانی و گزارشات متنوع در این سیستم به خوبی طراحی شده است تا کاربر انبار به راحتی بتواند با آن کار کند. قابلیت کار روی بستر اینترنت آن را برای انبارهایی که از دفتر مرکزی دور هستند مناسب ساخته است.
مديريت كالا و انبار
- نگهداري اطلاعات كالاها و ويژگيهاي آنها و كدگذاري اتوماتيك كالا – Code Generator
- استفاده از واحدهاي سنجش اصلي و فرعي و افزودن فيلدها و ويژگيهاي اطلاعاتي ديگر به كالا
- تعريف اقلام تشكيل دهنده كالا و فراهم آوردن تسهيلاتي در ورود اطلاعات اسناد انبار
- تعريف حدود كنترل موجودي براي كالاها به منظور كنترل و سفارشگذاري بهموقع
- تعيين محلهاي فيزيكي كالا در انبارها
- امكان معرفي كالا از طريق ساير سيستمها با استفاده از رابط نرمافزاري(API)
مديريت اسناد انبار
- امكان ثبت اسناد ورود و خروج مربوط به خريد، مصرف، توليد، فروش، ضايعات، دارايي ثابت، انتقال، امانيها و انبارگرداني
- ثبت اطلاعات بازرسي كالا قبل از ورود به انبار
- برقراري كنترلهاي لازم بر روي موجودي و دسترسي لحظهاي به كاردكس كالا و وضعيت موجوديها
- امكان استفاده از باركدخوان در ثبت اسناد انبار
- ثبت و ضبط اسناد انبار از طريق فايل متني (Text)
- صدور اسناد وارده و صادره بر مبنای مجوزهای ساير سيستمها مانند تدارکات و فروش و برنامهريزی توليد
مديريت درخواستهاي كالا
- دريافت درخواست كالا از واحدهاي مختلف سازمان و مديريت ماندههاي تحويل نشده
- اعلام درخواستهاي تحويل نشده به واحد بازرگاني به منظور ثبت سفارش خريد
- امكان ثبت درخواست خريد از ساير سيستمها با استفاده از رابط نرمافزاري (API)
حسابداري انبار
- قيمتگذاري موجوديها با روش ميانگين موزون
- استفاده هم زمان از روش نرخگذاري استاندارد
- قيمتگذاري محصولات و نيمهساختهها در طول دوره مالي با استفاده از نرخ استاندارد و واقعي
- قابليت قيمتگذاري اسناد به صورت برآوردي و واقعي و اصلاحات و محاسبات مربوط به تعديلات
- پوششدهي قانون ماليات بر ارزش افزوده
- امكان قيمتگذاري خودكار اسناد با نرخ استاندارد و یا نرخ واقعي
- صدور اسناد حسابداري مربوط به كليه اسناد انبار به صورت یکپارچه و اتوماتیک توسط سیستم
انبارگرداني و عمليات پايان دوره مالي
- عمليات انبارگرداني با روشهاي چندشمارشي
- صدور تگ انبارگرداني و تگ سفيد
- دريافت اطلاعات شمارش انبارگرداني از طريق فايل متني – Text
- صدور خودكار اسناد كسري و اضافي انبارگرداني
- عمليات بستن دوره مالي و انتقال موجودي تعدادي و ريالي به دوره مالي جديد
گزارشهاي اصلي
- كاردكسهاي تعدادي و ريالي كالا در سطح موسسه و انبار
- مرور گردش و مانده كالا به تفكيك انبار، نوع اسناد، طرف مقابل و ساير ابعاد
- گزارش كالاهاي قابل سفارش و راكد
- گزارش جامع اسناد انبار، گردش و آناليز گردش كالا و موجوديها
- گزارش مصرف مراكز هزينه برحسب عوامل مصرف
- گزارش انبارگرداني، ليست شمارشهاي انبارگرداني،گزارش مغايرت موجودي
- كاردكس تعدادي و گزارشهاي موجودي كالابه تفكيك عامل رديابي
- گزارش برگ نوبتها، مجوز بارگيري و تخليه، برگ باسكول و مقدار خرده بار (در زير سيستم پذيرش و توزين)
- امكان ساخت انواع گزارشهاي سفارشي هر شركت با استفاده از ابزار قدرتمند گزارش ساز
زير سيستم انبار رديابي شناسايي
- نگهداري اطلاعات عاملهاي رديابي براي كالاها از قبيل پروژه، شماره سريال، بچ توليدي، تامين كنندگان، رنگ، درجه كيفيت كالا و محصولات توليدي
- كنترل موجودي كالا بر اساس عامل رديابي
- استفاده از روشهاي قيمتگذاري ميانگين موزون لحظهاي
سیستم حسابداری انبار شامل ریالی کردن و ثبت اسناد عملیات انبار می باشد. در این قسمت حسابدار انبار تمام اطلاعات ثبت شده توسط انبار دار را مشاهده نموده و قسمت ریالی آنرا ثبت کرده و سند حسابداری آنرا صادر می کند.
در زیر فرم رسید انبار را می بینید.
۴ – حوزه بازرگانی و فروش
شامل زیر سیستم های مشتریان و فروش ، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، خدمات پس از فروش و توزیع و پخش می باشد.
سیستم مشتریان و فروش شامل کلیه امکانات فروش می باشد. این قسمت دارای تواناییهای بالایی می باشد که نمی توان در این مطالب مختصر دکر کرد. ولی به طور اجمال می توان به قسمت های مربوط به مشتریان و گروه بندی آنها، بازاریابها و واسط های فروش ، عوامل تاثیر گذار در فاکتور مانند تخفیف و اضافات ، پیش فاکتور و سفارش کالا و فاکتور فروش و برگشت از فروش اشاره کرد. گزارشات متنوع و تنظیمات سند اتوماتیک دست کاربر را از هر لحاظ باز گذاشته و کاربر به راحتی می تواند سیستم های متنوع فروش را با آن پیاده سازی نماید. از موارد دیگر این سیستم امکان قسط بندی کردن مبلغ فاکتور ، ارتباط تنگاتنگ با خزانه داری برای تعیین مانده حساب مشتریان و هشدار سررسید بدهی مشتریان را می توان نام برد. هنگام ورود به سیستم می توان تنظیم کرد که مشتریان بدهکاری که موعد پرداخت وجه آنها گذشته است را هشدار دهد.
مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس مایکروسافت داینامیک CRM طراحی و پیاده سازی شده است. در این CRM سعی شده که امکاناتی که نرم افزار مایکروسافت دارد طراحی و پیاده سازی شود.
در نرم افزار CRM باتیز شما می توانید کلیه قسمت های مربوط به بازاریابی و فروش را انجام دهید. امکانات این نرم افزار عبارتند از :
- تعریف مشتری بالقوه که همان معادل Lead و Contact در نرم افزار مایکروسافت CRM می باشد.
- ثبت انواع فعالیت های صورت گرفته برای مشتری
- گزارشات مختلف فعالیت های مشتری و امکان تغییر وضعیت آنها
خدمات پس از فروش به شما کمک می کند که در زمان مشخص به مشتریان خودتان سرویس مورد نظری را که تعهد نموده اید ارائه نمایید.
سیستم توزیع و پخش نیز بر اساس نیاز شرکت هایی که در کسب و کار پخش مویرگی فعالیت دارند طراحی شده است. این سیستم با سیستم های فروش و انبار و خزانه داری و حسابداری دارای ارتباط می باشد.
در نرم افزار پخش مویرگی باتیز می توانید از امکانات سفارش گیری بر روی تبلت هم استفاده نمایید.
۵ – حوزه منابع انسانی
شامل زیر سیستم های پرسنلی و کارگزینی ، حقوق و دستمزد ، آموزش می باشد.
در قسمت پرسنلی و کارگزینی انواع و اقسام اطلاعات پایه ای که در سیستم مورد استفاده قرار می گیرد به صورت پارامتریک در اختیار کاربر است.
انواع اقلام تاثیر گذار در حکم و …. انوع تشویقها و تنبیهات و ….
تعریف مزایای مستمر و احکام حقوقی
کارکرد پرسنل و محاسبات حقوق
گزارش فیش حقوق و لیست حقوق و مزایا
حقوق و دستمزد کاملا پارامتریک که برای هر کسب و کاری مناسب است و بر اساس هر نیازی می تواند به صورت اتوماتیک تغییر نماید.
سیستم آموزش شامل تعریف انواع دروس و دوره های آموزشی و پرسنل شرکت کننده و نمرات دریافت شده می باشد.
۶ – حوزه تولید و حسابداری صنعتی
شامل زیر سیستم های برنامه ریزی تولید ، تولید و بهای تمام شده می باشد.
بحث برنامه ریزی تولید یکی از موارد مهم در کارخانجات صنعتی و تولیدی می باشد. در زیر سیستم برنامه ریزی بر اساس واحدهای تولیدی و ظرفیت تولیدی هر کدام می توان مشخص کرد که چه کاری باید در چه شرایطی انجام شود.
بحث تولید و بهای تمام شده و گزارشات آنها دغدغه بنگاههای صنعتی است. هر تولید کننده ای نیاز دارد بداند که بهای تمام شده کالای تولیدی که به بازار ارائه کرده است چند است. که بر اساس آن بتواند وارد رقابت شود. در این سیستم سعی شده است تا این امر مهم با دقت اساسی و به صورتی راحت و بدور از محاسبات پیچیده توسط کاربر انجام گیرد.
۷ – بخش مهندسی و استاندارد
شامل زیر سیستم های تعمیر و نگهداری (نت یا PM) ، کالیبراسیون ، کنترل کیفیت و سایر زیر سیستم های مهندسی می باشد.
بحث مربوط به تعمیر و نگهداری ماشین آلات تاثیر زیادی بر فرآیند تولید دارد. تولید در برخی صنایع وابسته به برخی ماشین آلات گران قیمت است که در صورت خرابی آن ماشین آلات ، قسمت تولید تعطیل می شود.زیر سیستم تعمیر و نگهداری به شما کمک می کند که با بازدید ها و تعمیرات پیشگیرانه و به موقع از خرابی دستگاهها جلوگیری نمایید.
کالیبراسیون مربوط به دستگاههای اندازه گیری است.
۸ – حوزه اتوماسیون اداری
اتوماسیون اداری امروزه یکی از بخش های جدایی ناپذیر نرم افزارهای حسابداری یکپارچه است که برای گردش نامه های اداری در سازمان به کار می برد.
بخش اتوماسیون اداری در نرم افزار حسابداری باتیز شامل زیر سیستم های دبیرخانه ، اتوماسیون اداری و فرمهای الکترونیکی می باشد
زیر سیستم های نرم افزار اتوماسیون اداری قلم از کاملترین نرم افزارهای اتوماسیون اداری موجود در بازار شناخته می شوند که امکانات بسیار زیادی دارند و در این مختصر نمی گنجند. برخی از موارد آن عبارتند از :
امکان ثبت نامه های اداری وارده و گردش آنها در نرم افزار اتوماسیون اداری
امکان ثبت نامه های اداری صادره در اتوماسیون اداری
امکان ارسال ارجاعات داخلی برای کارکنان در اتوماسیون اداری
کارتابل الکترونیکی در اتوماسیون اداری
گزارش نامه های اداری در اتوماسیون اداری قلم یکی از گزارشات پر کاربرد در نرم افزار اتوماسیون اداری می باشد.
و سایر مواردی که در نرم افزارهای اتوماسیون اداری مشهور بازار وجود دارد.
۹ – بخش ابزارها و امکانات
عملیات مربوط به کاربران و سطوح دسترسی ، نگهداری بانک اطلاعاتی ، عملیات پایان سال ، زیر سیستم ارسال پیامک و … در این بخش قرار گرفته اند.
۱۰ – بخش گزارشات مدیریت و داشبوردها
گزارشات مدیریتی و داشبورد ها در این بخش قرار گرفته اند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن دموی نرم افزار یا ارسال کاتالوگ با شماره های شرکت تماس حاصل نمایید.